Wednesday, February 22, 2012

Surviving Saturn´s return- Are you 27-29 yrs old? This is YOUR roadmap

Saturnus. Den mest allvarliga av planeter på stjärnhimlen. När Saturnus är inblandad är det noggrannhet och ansvar som är melodin. Arbeta hårt och du skall bli belönad.
Men, Saturnus bjuder också på en alldeles underbar och ibland helt hemsk händelse ungefär vart 30:e år i en människas liv. Det kallas Saturnus återkomst och kännetecknas av oftast omvälvande förändringar i en människas liv:

*Byta arbetsbana
*Skaffa barn
*Flytta till ett annat land

Ja, ni förstår.

I veckan ställde jag ett horoskop till en vännina och mindes min egen förvirring mellan 27-30 år. (Detta är alltså då planeten för första gången sedan en persons födelse är tillbaka på samma plats som den stod i vid födseln, vilket tar cirka 27 år.)
Den stora frågan i mitt fall var:

*Vad ville jag göra?

Många känner sig fullkomligt galna under de här åren. De hittar inte rätt. Jag var en av dem. Gwen Stefani och No Doubt döpte ett helt album just efter Saturnus återkomst. Men det finns goda nyheter och goda ledtrådar för att hitta rätt.



Beroende på var din Saturnus finns placerad kan man ta reda på inom vilket område, eller på vilket sätt, man ska bära sig åt för att hitta rätt väg så att man blir nöjd. Jag hittade all information jag behövde i boken "Surviving Saturn´s Return".


Icke förvånande läste jag i boken hur min Saturnus stod placerad i Lejonet och kreativitens tecken.  (Betänk då att jag just avslutat juristlinjen- inte direkt kreatörernas karriärsväg...)Då var jag cirka 27 år och hade, utan någon speciell tanke annat än att det roade mig, just börjat skriva min trilogi. Spot on! Det var skrivande och skapande som gjorde mig glad, lycklig och där jag hade flyt. Inom kort fick jag extra-arbete på en tidning, skrev febrilt på mitt första manus och kände att jag anade en ljusning.

Missa inte denna bok om du, som jag kände då, inte riktigt vet vilken väg du ska gå.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...