Thursday, May 17, 2012

Trist att inte kunna läsa SvB längre

Svensk Bokhandel stänger sin sida för icke-prenumeranter. För 690 kr per år får man 21 nummer och de tre katalogerna, Vårens Böcker, Sommarens Böcker och Höstens böcker, om ett liv utan deras nyheter inte är ett alternativ.

Jag har använt mig av SvB:s hemsida för att läsa om nytillsatta tjänster inom förlagsvärlden, information om e-böcker, nya förlag, intressanta artiklar om litterära agenter och de senaste smaskiga försäljningsnyheterna från internationella bokmässor. Deras notiser och artiklar har utan tvekan hjälpt mig att hålla lite bättre koll på förlagsvärlden.

I det pågående, a-non-consumtion-year, får jag kolla med det lokala biblioteket igen då 690 kr är exakt 690 kr för mycket för min budget...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...