Thursday, May 23, 2013

10 saker kvinnor debatterar varje dag

Det finns vissa frågor och med det vissa känslostämnigar som aldrig tycks tystna när jag talar med vänner och bekanta kring nyckeln till framgång. Något av de områden som alltid kommer upp är:

-Rädsla Vad ska andra tycka om jag väljer att göra så här? Hur ska jag våga ta steget från anställd till egenföretagare? Hur ska lilla jag klara av att nå mina drömmar? Vi har en underbart, kreativ förmåga att förminska oss själv. Urk.

-Förvirring. Vad f** vill jag egentligen? Vår förmåga att skapa vår egen framtid baserad på våra drömmar fungerar alldeles utmärkt men, bara om vi verkligen vet vad vi vill uppnå. 99% av goda avsikter med att förändra våra liv störtar som besegrade krigare rakt ner i avgrunden om vi inte har klara mål.

-Tillit "Om det inte vore för mitt närmast maniska sätt att vilja kontrollera alltings verkan hade jag säkert redan nått mina mål. Istället har jag krånglat till det för mig" sa en väninna. Vem känner inte igen sig?

Vad mer debatterar man varje dag, varje vecka, varje månad, och varje år? Vilka är de övriga 7 områden som ni tycker krånglar till det och sätter käppar i hjulen för att nå era drömmar? Är det tid eller pengar? Eller kanske något annat?

I want to know!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...