Thursday, May 23, 2013

The Tapping Solution av Nick Ortner- Galet bra för att bota fobier och sluta småäta

Ni som läser här vet att jag är intresserad av healing och alternativ medicin. Mind-body connection.
Jag kände till Nick Ortners bok om hur man använder EFT (Emotional Freedom Technique) genom att röra särskilda platser på kroppen. Man gör det samtidigt som man affirmerar påståenden för att bli av med t ex rädsla, kroppslig smärta och stress.
Igår satte jag mig ner och testade några varianter av guidad EFT på nätet. (Amazon är full av videos. Jag hamnade på en av Gabrielle Bernsteins videos) Jag provade lite för att bli av med smärta jag haft i sidan av ryggen ett tag. Det tog bara en runda innan smärtan hade avtagit! Smärtan började sedan att vandra runt i kroppen, runt ut i ryggen, ned i sidan och avtog sedan mitt i magen. Jag gjorde tre rundor med "tapping" och det fungerar verkligen! Jag kan verkligen rekommenderar er att testa EFT om ni har något som gnager inombords, något som gör er arga, ledsna eller kanske får er att känna er mindervärdiga i förhållande till andra. Tankarna som framkallar de här känslorna kan göra stor skada om man låter bli att ta tag i dom. Den goda nyheten är att det faktiskt är lättare än man tror att lära sig att tänka på ett nytt sätt och börja må bättre- omedelbart! (Vi talar minuter...)

EFT framhålls av helare som Louise Hay och Dr Wayne W Dyer som ett redskap som verkligen hjälper kroppen att bli av med negativa energier som i längden påverkar kroppen.

Motiverad att fortsätta gjorde jag samma procedur fast för att sluta småäta. Helt chockad noterade jag igår kväll att jag, utan att tänka på det, hade avstått från kaka till mitt kvällste. Det fungerar verkligen och det tog mig mindre än två minuter!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...