Wednesday, January 25, 2012

Förvånande nöjd

På sistone har jag några dagar överraskat mig själv med att tänka att jag i rådande skrivkramps-läge faktiskt är ganska glad att jag fortfarande skriver i hemlighet. Jag har inget förlag som jag raskt måste producera skrivna sidor till. Jag kan ge mitt manus den tid som behövs för att jag ska bli lika nöjd med den tredje och sista delen, som de andra två delarna. Sedan kan jag i sann bestseller-anda, göra en Stieg Larsson när jag lämnar in en komplett trilogi till förlagen. Vilken plan!

Jag har dock skrivit idag. Och jag anar ett ljus i tunneln.
Antal sidor i manus just nu: 39

För övrigt behöver jag ganska många pissetassar, och det lite pronto. Sisådär 12,6 miljoner för att vara exakt. Jag har sett ut den ultimata övernattningslägenheten på Östermalm hos Lagerlings

3 comments:

  1. Åh ja! Jag tycker det låter som en oerhört bra plan. Och jag säger det igen, vilken enorm fördel du har, i det att du kan visa upp fler verk på en och samma gång. Det är ju precis vad de flesta förlag vill ha, ett helt författarskap.

    ReplyDelete
  2. Tack Lisa! Ja, det kanske inte är så tokigt med att ha alla delar klara vid antagning. Jag har ju mest skrivit på och väntat. Jag ser så mycket fram emot den dagen då jag får berättat att jag blivit antagen!

    ReplyDelete
  3. Härligt, det går stadigt framåt! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...