Friday, January 27, 2012

Terry Evans och jag vid poolkanten


Hur många av er har sett Det Okända? Programmet där medium besöker hemsökta hus runt om i Sverige. Jag såg programmet första gången 2004. Jag fastnade omedelbart framför serien, helt ovetande om att jag en kort tid senare skulle sitta ansikte mot ansikte med ett av programmets medium. Vid en poolkant!

Jag träffade Terry Evans (längst till vänster på fotot) i Spanien. Genom en gemensam bekant som ordnade en storseans med Terry stämde vi träff i nämnda bekants lägenhet. På den tiden skrev jag för en tidning och jag hade frågat om jag kunde få en kort stund med Terry när han besökte Spanien. Svaret var att jag kunde få en halvtimme. Det räckte inte på långa vägar...

Vädret var varmt och Terry och jag gick ned och satte oss vid poolkanten för att prata. Jag knäppte bilder och vi babblade på. Ett antal timmar senare hade vi talat om allt från andlighet till profetior om våra egna liv ( Och ja, allt han förutsåg för mig, har kommit att ske) och skrivande. Terry gillade vad jag hade skapat med artiklarna och nämnde också för mig att han hade funderat på att starta en tidning. Terry var lättsam att prata med och, om man bortser från att det egentligen var en intervju, minns jag mest den där varma eftermiddagen som ett roligt minne från mitt liv i Spanien.

Under min tid vid tidningen hann jag bl a med att möta många spännande medium, både i Sverige och i Spanien. Arbetet var utan tvekan det roligaste jag har haft!

Idag har både Terry Evans och Benny Rosenqvist egna tidningar där man kan läsa om den andra sidan och annat spännande. Kul!

6 comments:

  1. Vad kul att du träffat honom lite mer öga mot öga än på en storseans. En nära väninna till mig var med sin man på en storsenas och båda två fick en massa spännande prat från honom om dem själva. De var helt euforiska efteråt.

    ReplyDelete
  2. Ja, Terry är duktig. Det är ett roligt minne och man blir alltid extra uppåt när profetior slår in. :-)

    ReplyDelete
  3. Ja, så är det ju! Och nog är det lite intressant att DE kan veta... Innan vi själva ens vet... :)

    ReplyDelete
  4. Har noll koll på honom och detta över huvudtaget, men det låter ju otroligt häftigt! Jag tillhör till min egen irritation de där cyniska typerna som har den fysiska verkligheten hamrandes i pannbenet hela tiden, men jag älskar att höra om de andra verkligheter som ju finns därute ... och avundas er som har upplevt kopplingarna.

    ReplyDelete
  5. Som du vet så tycker jag att det här är så fascinerande. Vad spännande att få ett så långt samtal med Terry. Och inte minst att mycket redan har slagit in. Så spännande!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...