Thursday, January 12, 2012

No place like home


Ibland längtar man bara lite hem. Dit man en gång kom ifrån. Idag åker vi hem till Östermalm för att stanna över natten.

Det är något speciellt med gatorna som jag promenerade upp-och nerför tillsammans med klasskamraterna och Östermalmshallen där jag som liten köpte piroger med citronsaft. (Bara för att det var så skoj att få använda saftmaskinen på disken.) Det lektes i Humlan och intogs plankstek på Djurgården. Barndomsminnen, finns det något bättre?

Idag ska jag promenera nedför Humlegårdsgatan, köpa en födelsedagspresent på Odd Molly, dregla lite vid Elle´s port (*drömjobb*) och självklart se till att få i mig en av de där gigantiska och fullkomligt underbara kanelbullarna på Mocco. Kvällen avslutas med besök hos mor och sedan middag i goda vänners lag någonstans i närheten av Östermalmstorg. Så härligt!

Manusnytt:
1. Ploten börjar så sakteliga lösa sig. Jag kom riktigt långt igår.
2. Antal sidor i manus just nu: 30

Humör:
1.Glatt. Tycks bestående.

Happy Thursday!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...