Friday, January 13, 2012

Good Aspects

Ibland stämmer astrologin perfekt! Jag hade markerat 12-14 januari som extra bra dagar den här grå, kalla, ruggiga månaden. Venus, Neptunus och Solen och Mars ger dessa dagar tur och framgång, särskilt i det som är kreativt relaterat. Inspirationen ska ligga på en divine nivå. Även om förlaget är knäpptyst känns det som att det ligger en glädje över just dessa dagar.

Just nu sitter jag hemskt nöjd (och galet mätt) efter att ha intagit frukost på Mocco. Jag och maken kunde inte hålla oss utan var tvungna att äta kanelbulle redan till frukost:


Igår blev det middag på Bistro Nouveau på Kommendörsgatan. Jag älskar deras mat och skönt eleganta stil. Hur fin är inte deras bar?


Jag blir så uppåt av att vara i stan att det nästan är oroande. Skrivandet släpper, idéerna flödar och jag fullkomligt slukar hur alla går klädda, vilka shopping-kassar de bär på och så alla dessa snygga väskor och skor. (Nu låter jag kanske som en hemskt ytlig person men så går det när man inte har sett mer än åkrar och mylla på flera månader; man kan inte uppföra sig som folk längre...)

Som om inte livet redan lekte så fick jag även en Liebster Award av Nina. Motivering gjorde mig jätteglad:

"Sååå vackra bilder på brudklänningar och bra tankar som får mig att vilja komma åter, igen och igen."

Tack, tack söta Nina för de orden! Jag återkommer snart med min egen award-lista för att pay it forward...

Det enda smolket i bägaren är att hundarna mycket klart har visat att de tycker att vi är två värdelösa människor som inte omedelbart tar med dem ut i de Sörmländska skogarna på långpromenad. De får nöja sig med Humlegården och Waldemarsudde på Djurgården idag.

Till kvällen återvänder vi till Sherwood-skogen igen.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...