Monday, January 2, 2012

Writing away

Jodå, det har skrivits. Manus har vuxit tre sidor under lika många timmar. Slowly does the trick, right?
Jag skriver i Times New Roman, 12 punkter och 1,5 radavstånd- allt i enlighet med förlagens önskemål. Indrag arbetar jag inte med.

Jag började från allra första början den här gången. Kapitel ett. Ovanligt för mig. Den förra boken skrev jag det sista kapitlet det första jag gjorde. Men nu är det alltså från scratch som gäller. Det svåraste är infallsvinkeln. Jag inledde de andra böckerna med andra än huvudkaraktären och detsamma gör jag i denna bok. Det blir huvudpersonens farmor som får inleda. Jag gör det för att skapa en ny känsla. En känsla av att se allt på ett helt nytt sätt.

Eftersom jag tjatade mig till en förflyttning av mitt löpband från garaget till källaren i vårt hus (där jag inte var det minsta involverad i att släpa ned eländet) ämnar jag nu försvinna ned och idka motion. Då taket är förhållandevis lågt är det dock troligt att jag inte bara återkommer genomsvettig utan även med ett rätt imponerande antal bulor i huvudet...



3 comments:

  1. kul att höra att du har kommit igång, heja dig! Motion är bra, man kan ju inte bara träna sittfläsket, hihi ;)

    ReplyDelete
  2. Kati- Ja, nu är jag på banan igen. Skönt att sätta ett mål för att starta skrivandet. Jätteskönt att träna också! Om jag inte minns fel är du ganska bra på det där med träning också?

    ReplyDelete
  3. Hm, tja, bra vet jag inte, ;) jag var det en gång men nu för tiden räcker det med promenader. Långa sådana för all del men ingen hysteri. Idag tog jag en promenad tvärs igenom hela stockholm praktiskt taget och det kändes skönt efter nyårshelgen, jag försöker komma ut en stund varje dag, det blir så mycket sittande annars.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...