Sunday, January 27, 2013

Stockholm i vinterskrud och lite allmänt spring


Maken och jag är i stan. Avsikten är alltid att ha en skön vilsam stadshelg. Ni vet, dricka kaffe, gå på stan och catch up med allt nytt och träffa vänner. Det låter lagom på något sätt. Men det blir aldrig lagom, istället blir det ett evigt springande mellan vänner, hundar som är enormt missnöjda med att plötsligt bo i lägenhet och tidsscheman som brister redan innan de startat. Det är som när man bor utomlands och ska hem för en helg och det är som det värsta race. Man är glad när man får återvända hem efter "semestern". Känner ni igen er?

Avsikten var att gå på den fina bröllopsmässan de Luxe på Grand Hotel men nej, jag hinner inte. Istället ska jag träffa en kär väninna. Kändes viktigare och faktiskt roligare än mässan. Man ska ta hand om sina vänner. Om en dryg timme sitter jag alltså  ned med en god lunch och några timmars babbel framför mig. Och detta ska bli precis så där lagom och skönt som jag har föreställt mig.

Till kvällen väntar ett snabbt möte med vänner från Österrike och sedan förberedelser av veckans horoskop. ( Vi har fullmåne idag- hur många har sovit dåligt de senaste nätterna? Yours truly är svart under ögonen...)

Happy Sunday!

1 comment:

  1. Förvånansvärt nog har jag sovit bra trots månen. Det brukar inte hända ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...