Tuesday, December 27, 2011

Dagmar, nålar och Kelly Cutrone

Jag tycker Dagmar är ett fisigt namn. Ännu mer fisigt är dock följderna av hennes framfart. Jag kan sammanfatta det hela med tre strömavbrott. Det längsta varade över 15 timmar, det mellersta i drygt 5 timmar och sedan ett litet uppehåll på nästan 2 timmar. Vet ni vad en utflyttad stadsmänniska gör då? Jo, hon läser ELLE med pannlampa. En ypperlig uppfinning! När den tidningen var färdigläst gick jag över till att läsa Kelly Cutrones bok som verkligen är en upplyftande framgångssaga. Efter blandade småhopp i köket höll jag också värmen uppe- helt gratis!
Nu hoppas jag att den där Dagmar dragit vidare och att hon inte kommer tillbaka igen.

Jag besökte min akupunktör idag. Min svenska akupunktör ska jag säga. Jag hade en kinesiskt först, på en tvärgatan till Sveavägen. Hon ville att jag skulle dricka en massa te som kostade skjortan och som smakade ungefär som att dricka hopkok av rutten bark eller något annat skogs-aktigt. När jag sa att jag var nöjd med endast akupunkturen spände hon ögonen i mig och sa högt. "Inte bla, inte bla".
Nej, verkligen inte bra, tänkte jag och hittade en svensk akupunktör istället. Idag var det tionde besöket och också den gång då man ska börja få riktig effekt. Sanningen är att jag märkt av akupunkturens fördelar redan de senaste tre gångerna. Jag går för att komma i balans i kroppen rent generellt och först nu när vissa saker ändrat sig inser jag hur galet det var på en del punkter.
Jag är inte förtjust i nålar men fördelarna är så stora att jag nu villigt låter mig stickas inte mindre än 14 gånger. Ibland gör det grönjävligt ont, andra känner man ingenting. Men det fungerar utmärkt kan jag alltså meddela andra som kanske funderar på samma sak.

Jag har inte rört min synopsis på några dagar och när maken idag sa "ja, nu är det inte många dagar kvar tills du ska börja skriva på allvar", kändes det plötsligt lite nervöst i magen. Jag vet att skrivandet kommer igång- jag saknar boken och karaktärerna och jag ser fram emot att gå in i den världen igen. Ändå är det något lite läskigt med att ta tag i varje ny bok och störiga frågor dyker alltid upp så länge jag inte skriver och tar kontroll över skriv-skeppet: Ska du få ihop det den här gången också? Du kommer väl ihåg alla trådar som ska bindas ihop? Glöm inte en story med twist! Och roligt ska det vara!...
Man får väl tacka sig själv för alla goda råd inför veckan som kommer!

2 comments:

  1. Jag har inte rört vare sig mitt vuxenmanus som ska redigeras, eller mitt barnmanus som ska slutföras, på snart en månad. Nu börjar det rycka i skrivtarmen igen. Jag riktigt längtar efter att få sätta mig på kvällarna efter att sonen har somnat, och få hälsa på hos mina karaktärer igen. :)

    Och vad gäller hälsan: Själv har jag en Bosse som fixar min kropp när den fastnat och kärvar. Underbart när man hittar lösningar som fungerar!

    ReplyDelete
  2. Hanna- Det låter så spännande med dina skrivprojekt! Ser fram emot att höra om att du startat skrivandet också!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...