Tuesday, December 6, 2011

Drömväverskan

                     (Vacker bild av Aleksandra)

Jag har inte för vana att ligga vaken flera timmar i sträck på natten. Ändå var det precis vad jag gjorde inatt. Kvart över två till halv fem. Klarvaken, fast ändå inte. I något gränsland mellan dröm och verklighet vävde jag drömmar av det blå månljuset som sken in genom sovrumsfönstret. Tankarna påminde om en Salvador Dali-målning fast i äkta fashionista-stil. (Jag skyller allt på DV Mode som var det sista jag slukade innan sänggång) I den drömska tillvaron jag befann mig var det fullt av böcker blandat med mode, mode, mode. Långa svepande klänningar, vackra reklamkampanjer, dimmiga ängar med dansande älvor och magiska ord som flöt i luften.
Somnade om vid kvart i fem för att vakna klockan sex igen. Lite trött idag.

6 comments:

  1. jag tycker sånt är ganska härligt, men det såklart, man ska helst inte behöva stiga upp tidigt dagen därpå... jag måste bara fråga: vad är det för slags bok du skrivit? Barn- eller vuxenlitteratur? jag hade fått för mig att det var barnbok, sedan såg jag omkretsen på manusbunten... :D

    ReplyDelete
  2. Katarina- Det är en barnbok, ålder 9-12, kapitelbok där varje del är cirka 300 sidor lång. Nu när den tredje delen ska skrivas kommer den troligen hamna ytterligare lite längre för att få ihop alla trådarna. Vad skriver du själv?

    ReplyDelete
  3. Aha, då förstår jag, lite större barn. Själv skriver jag för grown-ups. Jag har märkt att det verkar väldigt populärt att skriva barnböcker bland skrivbloggarna just nu.

    ReplyDelete
  4. Katarina-Det finns många historier där ute och den första som kom till mig, som var värd att behålla, var en barnbok. Men jag håller på med en deckare också. Får se vilken som kommer ut först. Vad skriver du, deckare, roman, skräck, spänning? Så nyfiken!

    ReplyDelete
  5. hm, den första är romantik slash chick lit slash drama... hur låter det? :D den andra kommer förmodligen bli något liknande. Det verkar falla sig naturligt för mig att skriva den sortens berättelser... Lycka till med bägge två. Jag har en känsla av att du kommer vara nästa skrivbloggare att ropa "plötsligt händer det!!!" :D

    ReplyDelete
  6. Katarina-Låter spännande. Jag sträckläste de första böckerna av Denise Rudberg och de kallas väl just chic-lit. Gillar egentligen inte det där med namn på genre, kan man inte bara säga att det är en jäkligt bra historia istället? Tack för att du i din känsla tror på mig- det betyder mycket. Jag håller er uppdaterade. :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...