Thursday, February 14, 2013

Happy Valentine! (Jessica Hardimans pressrelease i USA)


Happy Valentine, kära vänner!
Jag skickar er Valentine cupcakes och massor av TLC på denna Alla Hjärtans Dag!

För egen del går dagen ut på marknadsföring på nätet. Projektet med e-boken på engelska tog en snirklig vändning. Jag tyckte helt enkelt inte att marknaden för min idé var tillräckligt bra. Istället har jag tagit mig an att sprida nyheten om Jessica Hardimans bok, Valentine- The Magic Love Potion, mot USA, över nätet.Igår gjorde jag ett utskick av Jessicas pressrelease som förhoppningsvis kommer att nå tusentals personer inom media och PR i USA och England.

Listan jag har följt inför release utomlands är följande: (Vissa saker är redan klara, andra på gång)

1.Att sätta upp en s k opt-in page på Jessicas hemsida med erbjudande om gratis målarbilder från bokens illustrationer. Detta kan jag använda för att driva trafik till hennes hemsida och för att börja skapa en maillista som sedan kan användas direkt för att meddela senaste nytt i ett nyhetsbrev samt kampanjerbjudanden m m.
2. Skapa Twitter-konto 
3. Youtube-video med Isabellas sång från boken. (Både 2 och 3 är för att driva trafik till hemsidan)

Fri trafik= försäljning. Att driva trafik till hemsidan gör att Jessicas ranking på Google förbättras och är ett måste för att lyckas

Vill ni veta mer om hur det går för Jessicas lansering i USA, checka in här för lite uppdateringar!

Jag passar också på att gratulera Jessica för idag är det faktiskt ett år sedan Valentine kom ut i bokhandlarna på svenska. Ett år senare finns hon nu på Amazon på engelska. Mycket coolt!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...