Saturday, April 20, 2013

117 nedladdningar!

Så. Då var fyra gratisdagar på Amazon till ända och 117 personer har laddat ned boken, helt utan ett enda försök eller ens ansträngning till marknadsföring från min sida!

Det kan tyckas lite att glädja sig för, jag har ju inte sålt något, men, jag märkte efter förra omgången att Amazon placerar min bok högst upp när någon söker på de keywords som jag använt i titeln. Likaså rekommenderas boken till andra som köpt liknande böcker när den fått fart, d v s nedladdningar.

Nu är det bara att vänta och se vad som händer den kommande veckan. Blir det sales eller loans? I vilket fall tjänar jag pengar varje gång. Inte så att jag kan säga upp min chef och skratta högt hela vägen till banken, ännu, men ändock. Något händer och det känns fantastiskt efter 8 år av skapande på kammaren och fruktlösa resultat att skriva kontrakt med ett förlag. (Fortfarande inget svar angående deckare och trilogi från förlagen by the way.)

Nu ska jag fortsätta att putsa på krimnovellen som jag hoppas kunna publicera inom kort. Det hänger på hur lång tid en proofreader behöver för att korrläsa och rätta texten. En meddelade att det var troligt med 4-6 veckor för arbetet. Jag ska se om någon annan finns som kan göra det snabbare.

1 comment:

  1. Du är en äkta inspiratör och visar oss alla att man ska följa sin dröm. Oavsett.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...