Wednesday, April 3, 2013

Ny historia, nya karaktärer.

Egentligen har den funnits där ett tag, historien som jag nu ska skriva ned på engelska för att sedan publicera på Amazon. Men det är nu den ska sättas ihop. Det känns nytt, fräscht och, framförallt, roligt, att skriva igen.
Det blir övernaturligt och modern nutid blandat. Jag har liksom förälskat mig i den kombinationen.

Engelska är knackig att skriva på, minst sagt. Men det verkar vara ett enklare alternativ att trots det skriva ned allt på engelska och sedan skicka iväg hela rasket till en amerikansk lektör/korrekturläsare som putsar till texten, än att hitta översättare från svenska till engelska. På det här sättet får jag sätta stämningen själv och det var just där skon klämde med översättarna.

2 comments:

  1. Vilken kämparanda!! Härligt att du inte ger dig, Helena. Du är bäst!

    ReplyDelete
  2. And you, my dear! ;-) Envis som synden, allt för att en dag kunna kalla sig författare på heltid! Hoppas du hade ett bra förlagsmöte igår. Jag ska snoka på din blogg nu direkt....
    Kramar Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...