Sunday, April 28, 2013

Author Marketing Club


Jag har någon slags romantiskt framtidsbild av mig själv just nu: Jag ser ut som Lauren Conrad, springer omkring (för jag är ju så himla busy...) med någon snygg väska över axeln och en latte to-go i högsta hugg. Jag behöver inte arbeta på kontor. En dator är allt jag behöver. Jag skriver e-böcker från ett hotell i Italien, Spanien eller en Österrikisk alptopp. Jag producerar bok efter bok och ser royalites från Amazon ticka in varenda morgon.

Låter inte det underbart?

Jag är i alla fall helt hooked på idén. För att komma ett steg närmare drömmen om att leva av passiva inkomster, sådana som kommer trots att man strosar nedför en gatan i Madrid eller ligger på en strand någonstans i södra Europa, gäller det att marknadsföra sig och sin bok till sjutton. För varje Kindle-författare är medlemskap i den här klubben därför ett måste; Author Marketing Club. Här annonserar man sina fria KDP-dagar och nätverkar till sjutton. Det finns många sidor som dagligen meddelar vilka Kindle-böcker som är gratis för tillfället. Everyone loves a freebie. På Author Marketing Club kan man hitta länkar till dem alla. Detta kan göra skillnaden mellan några hundra eller tusentals nedladdningar.

Idag skapar jag också en Face Book Page för bok nummer två på Amazon. En av anledningarna till detta är så klart att Amazon loves Google. Många "likes" ger högre ranking på nätet och gör att vägen till Googles förstasida på vissa keywords i boktiteln, ligger lite, lite närmare.

3 comments:

  1. Jag skulle säga att det låter helt fantastiskt! Den tillvaron hade jag inte tackat nej till =)

    ReplyDelete
  2. Tack så värdefull info! Din blogg och dina horoskop blir bara ännu bätte för varje vecka, tror du har en unik position! Och sälj dina horoskop vidare, tänk om alla tidnigar satsade lite mer på horoskop av hög kvalitet! Kram Caroline

    ReplyDelete
  3. Tack snälla Emmelie och Caroline för era snälla ord! Det är roligt att ni tycker om det jag skriver och jag ser verkligen fram emot att skriva och släppa "Lovable´s Årshoroskop 2014"!Kramar till er båda!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...