Saturday, April 27, 2013

Publicerade precis bok nummer 2 på Amazon och det färdiga omslaget till min kriminalnovell

Jag har svettats. Läst alla sidor hundrafemtio gånger och sedan några gånger till. Bok två är mycket längre än den första boken och det gäller att hålla tungan rätt i mun när det gäller allt från stavning och korrekt engelska till formattering för att boken inte ska se helt galen ut i en Kindle-platta.

Men nu är det gjort och boken går live inom de närmaste 12 timmarna.

In the meantime, som en liten teaser får ni nu för första gången se mitt omslag till min kriminalnovell, The Guardian Angel. Vad tycker ni? (Korrekturläsningen går framåt men en aning långsamt, men jag vågar nog säga så här; The Guardian Angel by Helena Biehl, to be published on amazon.com in May 2013.)




8 comments:

  1. Jag tycker riktigt mycket om omslaget:) Måste bara köpa denna när den kommer på Amazon. Så nyfiken på att läsa det du skriver.

    Åh, du är så företagsam och duktig!!!

    Ha en trevlig helg!

    ReplyDelete
  2. Snyggt! Och läskigt. Blev det en längre novell? Fantastiskt bra jobbat att skriva på engelska tycker jag. Trots mina sju år i USA och faiblesse för språk, skulle jag inte våga ge mig på det.

    ReplyDelete
  3. Tack Helena! Texten känns utom min kontroll, jag har inte alls samma förmåga att känna in vad som känns bra, som på svenska. Därför valsar nu novellen runt hos diverese korrekturläsare i USA. En del fixar bara rent språkliga fel, andra får sedan gå över texten igen för att se om de kan skapa lite magi genom att byta ordval m m. Jag får erkänna mig helt överlämnad i deras händer. Hur går det med översättningen av din roman?
    Hanna- Tack. Kul att du gillar! Skyddsängeln är en otäck historia och det är precis lika otäckt att försöka översätta och sedan få till en putsning av texten så att den blir bra på engelska. Det kanske lyckas för att novellen är upplagd på ett väldigt sakligt, informativt sätt. (Tänk juristutredning, kanske). Borta är det drömska, det som förför när man spinner vackra historier i romaner om livet och döden. Bla... bla... Snart får ni båda se i vilket fall!

    Kramar och Happy Weekend!
    Helena

    ReplyDelete
  4. Hej, vilket häftigt omslag. Ser spännande ut. Ett litet tips bara: "novel" på engelska betyder roman, inte novell. Kan lätt tolkas som att det är en roman med den överrubriken. Ska hålla utkik efter den.
    Kram K

    ReplyDelete
  5. Tack för heads-up ang novel. Jag publicerar under genren short-stories så det kommer framgå att den är kort när man tittar på den. Hur går allt för dig och din kommande debutbok? Kram Helena

    ReplyDelete
  6. Stort grattis, det ska bli spännande att läsa.
    Förresten, gå in på min blogg och dela med dig av dina erfarenheter:)

    ReplyDelete
  7. Häftigt! Du är verkligen inspirerande!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...