Thursday, December 6, 2012

Ett förlag jätteintresserat och första provöversättningen av manus kommer senast på söndag

Bakar lite mellan alla mail med översättare. Kesella och lite extra jäst för att bullarna blir fluffiga och saftiga. Lägg sedan till fyllning med mandelmassa och russin så blir resultatet så här:


Idag fick jag meddelande om att jag senast på söndag får testöversättning från en av översättarna.

Ett svenskt förlag mailade mig igår och sa att de var "jätteintresserade" men inte kunde ta beslut nu. Att jag skulle höra av mig efter nyår om inte det andra intresserade förlaget redan slagit till.

Det låter ju ganska positivt just nu queridas! Så går det när man officiellt "lägger ned" hela skrivandebiten av ens liv.

10 comments:

  1. Du går i samma spår som jag. Med andra ord är du skitnära. Ge upp på riktigt, så ska du se att det tar skruv. Haha ... ;) motsägelsefullt, och ändå sant.

    ReplyDelete
  2. tjohoo, håller tummarna!!! :P

    ReplyDelete
  3. Det låter som det går bra för dig just nu! :) Jag håller tummarna för att (minst) ett av förlagen tar sig i kragen och inser att de vill ha ditt manus NU!

    ReplyDelete
  4. Tack alla! Men vet ni, efter alla vändor, alla intresserade förlag som sedan backar och glädje som sedan dras tillbaka, kan jag inte riktigt hoppas eller våga tro på något just nu. Jag leker realist i denna drömmande skrivvärld ett tag till...
    Kramar till er alla!

    ReplyDelete
  5. Oj, vad det har hänt grejer här! Så går det när man inte läser bloggar på ett tag.. Men vad FANTASTISKT det låter! Sjukt spännande att följa fortsättningen på allt det här. Ge inte upp nu!

    /Anna

    ReplyDelete
  6. Tack Anna! Jag tar inget för givet utan glädjer mig för att jag i alla fall har fått höra snälla ord om mitt manus. Det har varit tyst ett bra tag sedan utskicket men nu kanske den berömda ketchup-effekten slår till? Kram Helena

    ReplyDelete
  7. Spännande! Jag håller tummarna som bara den.

    ReplyDelete
  8. Tack Janina! Vad gulligt av dig! Igår gottade jag mig i att läsa ditt författarporträtt och är så stolt och glad för din skull. Jag älskar att du nämnde magiska garderober och sängknoppar- låter som en äkta sagoförfattares inställning! Jag tycker att barn har rätt till så mycket magi som det bara är möjligt. Det ska bli så roligt att följa din framfart med boken. Håller självklart alltid lite extra på en fellow lawyer! ;-) Kramar Helena

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, tack! Vad roligt att du läste mitt debutantporträtt och gillade referenserna!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...