Wednesday, December 26, 2012

Walk in closet och utvärdering av översättning av mitt manus

Jag planerar för en walk in closet. Något jag aldrig trodde skulle hända. Inte för att det inte finns plats, utan för att jag liksom inte trodde att det var min grej. Men nu har det blivit det. Maken hejar på och har redan ritat en liten skiss för hur vi ska kunna göra om ett gästrum till ett rum där kläderna kan hänga fint utan att mosas ihop. Jag vet bara att det ska vara vitt och stilrent. Kul att planera och titta på bilder är det i alla fall!

Bloggandet är annars på låg nivå. Dock kan jag meddela att jag har fått en engelskspråkig person att utvärdera de två översatta kapitel ett jag har fått hittills. En vinnare och en, inte så mycket vinnare... Som jag förväntade mig är det den allra dyraste översättaren som visade sig vara den bästa. Klassiskt.

4 comments:

  1. Jag har en liten walk in closet, älskart! När vi flyttar till större någon gång får det bli en större walk in closet.
    Hoppas ni har haft en mysig jul!

    ReplyDelete
  2. Ja, det brukar vara så. Vill man ha något bra, så kostar det:)
    Håller själv på med att gå igenom 3 av mina barnboksmanus, en sista förberedelse inför publicering.
    Ha det gott och lycka till!

    ReplyDelete
  3. Det förstår jag, Emmelie! Vi får se hur det ska bli för min del men jag ser fram emot att slippa trycka in kläderna i min garderob...:-)
    Maria- Ja, visst är det typiskt, att man alltid ska välja det dyraste. Vad roligt att du har sådant fart med skrivandet.
    Kramar till er båda!

    ReplyDelete
  4. En bra översättare är aldrig dumt att ha :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...