Thursday, December 20, 2012

In no fit state to entertain, ni vet, som Hagrid säger...

Otäcka saker sker i relation till mitt uppträdande:

"-Nej, jag har inte tid att underhålla någon nu. De får komma en annan dag."
Trevlig svarskommentar när maken frågar om några vänner kan komma över. Ett iskallt nej. (Jag stod med matkassar upp till knäna och galet hungrig, bör jag tillägga. Don´t mess with my bad bloodsugar, liksom)

Kan man äta åtta julskumstomtar samtidigt? Om man verkligen pressar in dem? Klarade nog sex alldeles nyss i alla fall.

Är det doftpåsen från Österrike som gör att jag är lätt snurrig och bara vill ligga ned i en av hundkorgarna istället för att baka ut pepparkakorna?

Julstressad, anyone?

2 comments:

  1. Undviker julstressen i år genom att fira jul på en herrgård. Härligt!

    ReplyDelete
  2. Jag tackar också livet på gården, mitt i skogen, för lugnet (det som består)! Kram!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...