Wednesday, December 19, 2012

Resterna av researchmaterialet efter avslutat manus?



Vad gör ni när ni är klara med manus? Den här högen är endast en liten del av alla lösa lappar med idéer, namn och plot som jag använt för deckaren. På andra lappar står nedtecknade fakta från samtal med poliser, rättsläkare, psykmottagning och präster. Uppenbarligen har jag också använt en rätt stor del av advokatbyråns upptrycka A4:a med logga, åt att skriva ned vem som lämpligen mördas och var. Mycket seriöst.

Slänger jag hela härligheten, kan jag ge mig sjutton på att jag kommer behöva allt igen. Slänger jag det inte så... , ja, ni vet, raka motsatsen.

Maken köpte fina korgar och dokumenthållare i rotting åt mig igår. Jag får börja med att organisera allt skrivmaterial så att det åtminstone utifrån sett ser ordningssamt ut.

Ett plus med situationen är att jag har hittat två artiklar som jag behöver till trilogin.

2 comments:

  1. Släng inte! Jättekul att ha kvar när boken kommer ut och alla frågar om din research =)
    Hur har det gått med översättningen? Har du hittat en översättare du gillar?
    Kram

    ReplyDelete
  2. Hej och välkommen ut från Mamma/bebis-bubblan! Du har troligen rätt- det får bli kvar men i en snygg förvaringsbox eller nåt. Jag har fått in några provöversättning men väntar på fler. Inga beslut tagna än så länge. Känns som julen är över oss redan nu och det är segt att få svar och action om det inte handlar om julskinka! Kryp tillbaka in i bebisbubblan nu och skicka mig gärna en sådan där rackare också! Jag önskade mig en bebbe redan förra årets jul... :-)
    Många kramar Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...