Friday, December 28, 2012

Vaio Pink och The Hobbit


Det kommande skrivaråret blir rosa. Maken gav mig en Vaio Pink från Sony i julklapp. Min dator har i princip sjungit på sista versen sedan förra året så jag är verkligen lättad. Det är något fånigt, smaskigt med att få starta med en helt ren dator. Intentionen att bara spara ned det bästa av det bästa och skriva top of the tops av manus, dominerar. Här kan jag nu börja knattra ned den där berömda del tre, kanske.

Jag glömde nämna att jag såg The Hobbit på annandagen. Jag hade inte läst Bilbo innan och hade därför heller inga förväntningar. Det var det mesta av allt; dvärgar, vättar, troll och orcher. Lite smålustigt ibland och lagom roande. Det var roligt att se hur filmen bands ihop med det som man redan sett i Sagan om ringen- trilogin. Inspirerande faktiskt. Gillade ni Sagan om Ringen och gillar ni fantasy ska ni inte missa The Hobbit.

1 comment:

  1. Det var en fin julklapp! Jag håller med om att det är något speciellt med en ny dator, samma känsla som en ny kalender eller anteckningsbok.
    Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...