Monday, December 10, 2012

Nobel Prize 2012- The Couture

Ja, detta blir det som präglar dagen för min del. Självklart är det klänningarna jag är nyfiken på. Prinsessan Madeleines klänning är densamma som på kvällen innan Kronprinsessan Victorias och Prins Daniels bröllop. Se bilder från 2010 och 2012 nedan.

Jag älskar den gröna färgen på Victorias klänning och gissar på att hon valt en svensk designer.

 
 
Prinsessan Madeleines klänning är en repris från kvällen innan bröllopet, som jag nämnde ovan. Klänningen är faktiskt en brudklänning av märket Angel Sanchez.
 
Från Nobel 2012:
 
 
Från juni 2010:
 


Swedish Princess Madeleine wears a wedding dress from designer Angel Sanchez at the Nobel Prize celebrations 2012. The Princess previously wore the dress the night before her sister, Crown Princess Victorias, got married, in June 2010.

1 comment:

  1. Jag är inte alls förtjust i grönt, men om man håller över Victoria så bleknar bilden betydligt. Inte bra det heller. Så hellre det gröna än inte.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...