Friday, December 28, 2012

Nyårssupée 2012


Det är dags för nyårsplanering. Här hemma har vi en tradition som är min absoluta favorit; maken lagar sju-rätters och serverar mig. Jag behöver endast klä på mig långklänning och infinna mig i matsalen kl 18:00 sharp.

I år får maken dock hjälp i köket. Vi firar med två andra par (och alla inbjudnas hundar, totalt 12 stycken!). Männen kommer alltså att laga mat och servera när vi damer ser fram emot en lång, härlig sittning där de enda avbrott som kan förekomma är för att uppsöka damrummet och pudra näsan en gnutta.

Förr om åren firade vi i Sälen men då en av våra hundar är fruktansvärt skotträdd är gården det bästa stället att vara på.

Var firar ni? Vad har ni för traditioner?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...