Sunday, September 16, 2012

Just Africa- en färgklick!

Jag älskar färg! Gärna massor och i starka kombinationer. Att få besöka butiken Just Africa på Södermalmstorg 4 var därför en sann energikick. Jag talade om vacka ting, fair trade och inspiration med världens vänligaste butiksinnehavare och kände mig alldeles svag i benen av alla underbara färger.
Jag har en svaghet för orange och blev superglad när jag hittade världens finaste barnstol i just den färgen. Jag hittade även oljefat som gjorts om till byråer och skrivbord och lackats i starka färgnyanser, och världens bästa musik, Putumayo world music, och fina barnkläder, och ett textilträd med bollar, och prisbelönte barnboksförfattaren och konstnären John Kilakas tavlor som hängde i galleriet och örhängen i stark cerise och...











Detta kära vänner är underbart för själen, kika in där om ni ändå är i trakterna!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...