Tuesday, September 11, 2012

Vinnande grön smoothie recept

I fredags tipsade min väninna C mig om ett jättegott recept på grön smoothie. Jag var tveksam först då drinken innehåller avocado och det liksom lät lite för tjockt att dricka. Men nu när jag har testat är jag helt hooked! Så här är det superenkla receptet:

En påse ruccola-sallad
Pressade apelsiner (så mycket man vill ha)
En avocado

Mixa allt och blanda ut med apelsinjuice eller vatten. Min drink smakar apelsinjuice och innehåller massor av nyttigheter!Går utmärkt ihop med min GI-diet också.

Vill ni också bli frälsta av den gröna smoothie trenden? Läs då boken Grönt för Livet av Victoria Boutenko.

Efter att ha studerat vilda schimpanser, vilkas DNA är nästan identiska med människans, började Victoria Boutenko undersöka de gröna bladväxternas näringsinnehåll och betydelse för hälsan. De vilda schimpanserna äter nästan 50% bladgrönt och de har ett extremt starkt och naturligt skydd mot aids, cancer, hepatit C och andra allvarliga sjukdomar. Hon undrade om bristen på bladgrönt kunde vara den största orsaken till den moderna människans ohälsa. Om vi kan förbättra vår hälsa med bladgrönt, hur kan vi få i oss det på ett enkelt och aptitligt sätt? Genom en lycklig slump upptäckte Victoria den gröna smoot hien när hon mixade bladgrönt tillsammans med frukt och vatten. Nu blev det både enkelt och gott att konsumera stora mängder bladgrönt. Victoria blev överraskad över alla de hälsoförbättringar hon och hennes omgivning upplevde kort efter att de börjat dricka gröna smoothies. De fick mer energi, minskat sötsug, bättre sömn, mer livsglädje, bättre matsmältning och många andra positiva effekter.


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...