Tuesday, October 9, 2012

Frida Skybäck vs Daniela Farnese- Bokomslagen som ser likadana ut!

Väldigt lika varandra, o no? Hur går sånt här egentligen till? Fotobank som används och, i detta fall, råkar bli två skrämmande lika bokomslag? Eller bara en trött AD som snor en grand idé? Man ser ju tydligt på munnen att det är samma fotografi man haft som utgångspunkt. För en kort sekund trodde jag att detta var Frida Skybäcks bok på italienska men, nope. Det verkar i alla fall som om det är den italienske/a kreatören som varit på lågt humör med tanke på utgivningsdatum, men vad vet man...

Charlotte Hassel av Frida Skybäck, Frank Förlag:



Via Chanel no 5 av Daniela Farnese, Newton Compton Editori, Italien:

5 comments:

  1. Det ser ju inte bra ut, man vill ju vara unik med sitt bokomslag gissar jag. Kram!

    ReplyDelete
  2. Vad märkligt. De måste ha tänkt "den ena utgiven i sverige, den andra i italien (antar jag?) - aldrig mötas de två." Men där ser man. När kom den sistnämnda ut?

    ReplyDelete
  3. Men nej, vad dumt! Vill dock läsa båda. :)

    ReplyDelete
  4. Jag tror att den italienska versionen kom ut efter Charlotte Hassel, men jag vet inte. Jag blev först så glad, för jag trodde att det var Fridas bok på italienska, sen när jag förstod att det var en helt annan författare blev jag lite besviken. Är detta något vanligt inom bokbranschen undrar man ju? Ska någon känna sig smickrad eller är det så att fotot kommer från en öppen fotobank och att sådant här då kan hända? Jag håller med Anneli om att man vill vara unik med sitt bokomslag, skulle bli jättearg och besviken om detta hände mig. Kram Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...