Saturday, October 6, 2012

Vildsvin till middag



Det blir grillad gris till middag idag. Man säger så här i Sörmland, gris, istället för vildsvin. Det är många grisar på gärdena vid huset nu. Passa dig för grisarna i skogen. Igår sköt vi en gris på 400 kg. Goda vännen har varit ute och jagat så jag och maken är bjudna att äta tillsammans med honom och hans sambo och vänner. Ska bli så gott. (Bilden är från en egen fest vi hade för några veckor sedan. Duktiga köksmästaren Cecilia från Trosa Stadshotell skötte grillningen av grisen som tog 6 timmar.)

Annars är det en utmärkt lördag. Jag vilar. Slöar omkring, dricker gröna smoothies och gör inte ett smack av värde. Att få bli bjuden på middag är en enorm bonus. Jag är så trött på att laga mat. Uppfinningsrikedomen finns liksom inte där varje dag.

Inatt drömde jag om en av mina böcker, eller rättare sagt fortsättningen på den. Sånt är alltid lustigt. Den här lappen har jag bredvid mig på mitt skrivbord varje dag. Känns väldigt new age, eller hur? Men vem vet, det kanske funkar...



Happy Saturday, queridas!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...