Tuesday, October 9, 2012

Planternas rörelser, Mars och Saturnus- nya lärdomar och mer flyt

Mars är en bra planet. Den styr Vädurens tecken och för alla som känner en Vädur vet ni vilken oerhörd energi de förnkippas med. Väduren är envis som synden, susar alltid omkring och är det tecken som är mest benäget att förälska sig om förmålet för deras intresse visar noll intresse tillbaka!
Krigarplaneten Mars har nu gått in i Skyttens tecken och stannar där en dryg månad. Det innebär att det blir fart på Skyttarna eller det hus där Skytten och Mars befinner sig.För min del är det hus fyra och fem; Hem och hus, samt barn och kreativitet.

Saturnus är inte alls en favorit. Han stannar i ett tecken i cirka två och halvt år  och är känd som planeten som lär ut livsläxor. Ni hör, va? Detta innebär att man först ges svårigheter och utmaningar som, om man gör sitt bästa för att göra jobbet bra, kommer att lära en bra saker och också belöna en om man lyckas. Saturnus är som en mycket sträng, men rättvis, gammal skolmagister.
Det finns något som heter Saturnus återkomst och det är den situation som uppstår vart 29:e år i en människas liv. En del förknippar dem med 30 års/ 60-års/ 90-års kris. När dessa år närmar sig brukar man fatta livsavgörande beslut såsom att bilda familj, byta arbete, flytta eller liknande.
Men övriga år i ens liv, befinner sig Saturnus i andra delar av ens horoskophus och väntar då där med utmaningar. Nu, efter nästan tre år, byter Saturnus tecken från Vågen till Skorpionen. Alla skorpioner har därför tre tuffa, men lärorika år framför sig. I mitt fall faller Saturnus transit i mitt fjärde hus och alla frågor i relation till hem och familjestrukturer kommer att utmana mig.

Det som är positivt med Saturnus är att när han väl lämnar ett tecken, gör han det med en farewell gift. Ni i Vågens tecken, förvänta er att de krafter som ni kämpat emot de senaste tre åren, nu får mer fart och flöde. I mitt fall har Saturnus bevakat mitt tredje hus, det som handlar om skrivande, kommunikation och närlokaliteter. Gudarna ska veta att just skrivande och kommunikation har varit ett område som jag fått rejäl övning i. Alla dessa manus och frilansartiklar som jag arbetet hårt med, ska nu förhoppningsvis bringa lite frukt. Om inte annat, ska det bli minde motstånd och lättare nu.

Ni vet väl var ni har era planeter? Det kan ge väldigt mycket vägledning och, faktiskt, en aning tröst om vissa saker bara har fastnat och känns krisartatade.

1 comment:

  1. Tar gärna emot råd och tips kring den som är född i Skorpionens tecken:)Jag har absolut inte koll på mina planeter, knappt koll på vart jag är på väg med alla mina skrivande projekt....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...