Wednesday, October 3, 2012

Vill den andra sidan säga mig något?

Det började redan igår morse, jag vaknade helt på det klara med att mormor stod bredvid mig. För er som inte läst om mig och min mormor tidigare så kan jag bara berätta att hon gör så ibland. Trots att hon inte vandrat på denna jorden på flera år nu.

Inför september viskade mormor datum i örat på mig. Ibland var jag ute och gick när det skedde, ibland bara satt jag och funderade över hur jag skulle ta mig an någon typ av utmaning.
Hon gav mig två specifika datum för september. Eftersom detta aldrig skett tidigare var jag lite avvaktande. Men, på båda dessa datum skedde rätt banbrytande saker. En av dem var att tidningen Metro Göteborg hörde av sig just då och meddelade mig att jag skulle vara med i deras bokmässespecial.

Och nu då? Nej, mormor ger mig inga riktigt lika klara datum nu. Eller åtminstone kan jag inte tolka dem. Jag hör dom inte, blandar ihop siffror och fumlar med namn. Men idag kom en viskning om att något sker bakom lyckta dörrar inom förlagsvärlden just denna till synes vanliga onsdag, att det talas om det jag skrivit eller gjort på sistone. Imorgon torsdag ska något enligt samma viskning ske eller komma till mig.

Ska mormor få rätt även denna gången?

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...