Monday, October 29, 2012

Oscar & Clothilde

Heminredning är min nya drog. Jag har inte brytt mig nämnvärt om hur saker och ting har stått placerade innaför väggarna under min långa skrivperiod- men det är nya tider nu.



Tur för min ekonomi att jag inte kan traska in till Oscar & Clothilde varje dag, tänkte jag när jag fick syn på deras fina saker i diverse inredningsreportage. Men, de har ju även en shop på nätet så nu blir det en utmaning att inte spendera.

Min arbetshörna ska piffas upp och det blir tonerna, antikgrått, tenn och silver som ska få bli ingredienserna.

Enligt tipsen på Oscar & Clothildes sida förstår jag att jag har många synder att ta tag i:

"Den röda tråden. Det får inte vara för flaxigt, välj ett tema som ska passa in med resten av huset, det skapar harmoni. Det kan vara en färg, en stil eller något som präglar dig.

Ha en tanke med alla saker du har framme. Det ska kännas att det är du som valt det och att du placerat ut det av en anledning.

"Tillfälligt" placerade saker ska bort, så är det bara. Liksom tillfälliga lösningar. Kartonger med saker som egentligen ska ner i källaren, röran under trappen, bordet du inte vill ha. Tavlan som sattes upp på en överbliven spik och blev hängande. Dessa saker snor energi – välj bort dem så får du se."

Fastnade helt för denna kakburk "Mary Stuart" från Oscar & Clothilde också. Så fin och så barnsligt typiskt mig att välja något med djurmotiv på. Man är inte äldre än man gör sig.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...