Thursday, October 18, 2012

Stillheten efter Frankfurtmässan och tid för lektörsutlåtande via förlag?

Någon sa "nu får vi räkna med att veckan efter Frankfurtmässan också går bort" apropå att alla förlagsrepresentanter kommer hem med massor att följa upp. Jaha. Vad innebär det för en väntande själ? Jo, just det, mer tystnad och fullkomlig avsaknad av vetskap om vad som försigår. Men okej, jag har faktiskt fått reda på en sak; ett förlag vill att manus ska läsas av ännu fler lektörer.

Jag vet inte hur lång tid sånt tar, någon som vet?

3 comments:

  1. Bra inlägg där. Jag väntar faktiskt på mail från ett förlag. Nu vet jag varför det dröjer. :) Och lycka till. Håller tummarna för dig.

    ReplyDelete
  2. Det är så spännande, lycka till! Kram!

    ReplyDelete
  3. Positivt med att fler lektörer vill läsa. Allt beror på hur ofta och hur mycket lektörerna har att göra och är på plats.
    För mig tog det 2 dagar från det att jag lämnade manuset i förlagets händer till det att en lektör satte tänderna itexten och skrev ett utlåtande om det.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...