Wednesday, October 31, 2012

Mitt manus i rätt hög

Jag brukar ringa förlag som har fått mina manus för att höra lite vad som händer. Ibland händer ingenting, ibland har de förkastat manus utan att jag vet om det och så ibland får man höra att manus lästs och lagts i en viss hög. En sådan sak fick jag höra idag.

Mitt manus ligger i en bra hög. En intressant hög där även andra manus som förlaget vill titta närmare på ligger. Arbetsbelastningen är dock galet stor och det finns inte så mycket mer att göra än att låta förlagsarbetet ha sin gång.

Trots det känns det i alla fall skönt att få ett sådant besked. Särskilt på Lovables årsdag.

6 comments:

  1. Modigt! Jag skulle känna mig efterhängsen om jag ringde upp och kollade... Vad får du för slags svar? Är förlagen positiva när du ringer upp?

    Heja dig! Det låter onekligen som om du är på rätt väg!

    /A

    ReplyDelete
  2. Yes, vad roligt! Nu händer det Helena! Kram

    ReplyDelete
  3. Anna- Förlagen brukar inte bli negativa, tvärtom har jag hört att det är bra att man håller sig framme och visar att man finns. Dock med en viss måtta. Jag brukar hålla ut fyra, fem månader efter utskick för att sedan ringa upp och vara noga med att betona att jag inte vill tjata utan bara veta om manus fortfarande är aktuellt för det specifika förlaget.
    Emmelie- Tack vännen!

    Kramar till er båda!

    ReplyDelete
  4. Som sagt, modigt att ringa!
    Heja dig!

    ReplyDelete
  5. Härligt, det låter väldigt spännande! Grattis på årsdagen!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...