Monday, October 22, 2012

Min dokumenterade effekt av gröna smoothies



Det har nu gått en dryg månad sedan jag började dricka gröna smoothies dagligen. Jag gör det för att jag misstänker att jag annars får i mig på tok för lite grönt och för att de hälsoeffekter (viktnedgång, tjockare hår, finare hy, styrka och friskhet)som jag läst om i boken Grönt för livet av Victoria Boutenko, är de jag strävar efter.

Jag har druckit en smoothie som består av:

Saften av 4 apelsiner
1 påse ruccola eller babyspenat ( 60 eller 125 gram, beroende på tillgång i matdisken)
1 avocado

I helgen märkte jag att något hade hänt:

*Naglarna växer som ogräs
*Håret känns tjockare
*Ansiktet såg rosigare och liksom fylligare ut.

Jag är dessutom mindre sötsugen vilket är närmast otroligt eftersom jag är godisbegärets urmoder!

Detta är starkt vanebildande och i mitt fall känns det som om kroppen bara vill ha mer. Tanken på att få "äta" en smoothie istället för en vanlig måltid är påfallande. Just det ska jag göra ikväll!

2 comments:

  1. Spännande! Välgörande smoothie. Läckert!

    ReplyDelete
  2. Det är verkligen så gott också! Smaken är menad att vara fruktig, inget annat! Toppen för hälsa och gott alltså! Kramar!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...