Wednesday, October 24, 2012

Pumpan är här!

Idag kunde jag inte låta bli att köpa den här pumpan. Det var oerhört praktiskt att försöka bära en pumpa, fyra proppfulla matkassar och en handväska. Som tur var fick jag hjälp av en snäll bekant med hela kalaset till bilen. Och nu står den alltså här, på trappan, och väntar på att få bli urgröpt och karvad i. Jag har aldrig gjort en egen pumpa så resultatet blir nog lite blandat, men barnsligt roligt i alla fall! Vad jag inte är helt säker på är när jag ska ha den färdig, till den sista oktober eller den 3 november? Kan inte det här med pumpan-traditioner-på-Halloween.

2 comments:

  1. Var kom 3e november in i bilden ...? Halloween är den 31 oktober, därmed basta. :) Men i Sverige har Köpmannaförbundet (eller var det föreningen?) rekommenderat att man går bus-eller-godis på lördagen innan Halloween, dvs den 27e. I USA har alla redan dekorerat som galningar, åtminstone en vecka innan Halloween. So, there, the ex-ex-pat has spoken.

    ReplyDelete
  2. Vilken fin pumpa du hittade! Har ingen aning gällande datumen, blev inte klokare efter att ha googlat heller tyvärr...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...