Wednesday, October 17, 2012

Susanne MacFie startade förlag och det går BRA!

Jag ska vara ärlig, jag hade ingen aning om vem Susanne var innan jag träffade henne på bokmässan. Eller rättare sagt när alla de vackra illustrationer fullkomligt grep tag i mig och tvingade mig närmare för att bläddra, titta noggrannare och fråga vem sjutton som gjorde de här vansinnigt fina omslagen.



Susanne MacFie är inte bara författare, hon är också mamma till überduktiga Sarah MacFie som är den som illustrerar böckerna. (Sen är hon benådad med en lika begåvad man som också illustrerar några av hennes böcker, De Fyra Elementen, en serie för slukaråldern. )

Susanne skriver mycket. Enormt mycket. Om ni tittar in här får ni se alla de vackra böckerna och tror mig nog när jag säger att Susanne med sin bokserie Hemliga Klubben är den nya Martin Widmark. Susanne berättade om en verkligt stor idé som hon satt i verket nyligen och som gör att hennes Hemliga Klubben nu sprids över hela världen. Sånt imponerar alltid på mig, ännu mer när Susanne faktiskt är egenutgiven på Memo Förlag.

Den här söta boken fick jag av Susanne på mässan och jag avser att ge bort den till en väldigt söt liten unge så fort jag kan skiljas från den själv!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...