Sunday, October 28, 2012

Tarot- Den hängde

Det har varit en helg på Östermalm. Underbart med krabbmiddag, massor av affärer och världens längsta brunch på Yogayama. Man sitter där och blir liksom ett med den varma luften, den nyttiga maten och sådan där musik som för tankarna till ett tempel i Indien. Eller nåt.

Jag satt själv i flera timmar och rannsakade mig själv. Kan inte komma ihåg när jag gjorde en sån sak sist, om jag överhuvudtaget har gjort det. Resultatet är kanske en aning chockerande men jag känner mig så lättad. Man kan göra sådana små underverk med sitt liv om man vågar se saker och ting ur en annan vinkel. Det är som i tarot-kort när den där gubben som hänger upp-och-ner kommer fram. Han som uppmanar en att se saker och ting från ett annat håll och att släppa taget. Det gjorde jag. Och det känns fantastiskt bra.






2 comments:

  1. Nu har jag läst ditt reportage i Allas, riktigt fint!

    ReplyDelete
  2. Vad roligt att du tyckte om det, Hanna! Kramar Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...